İnsan Kaynakları Ve Yapay Zekânın Etkisi
Ülke liderleri ve insan kaynakları yöneticileri, yapay zekânın
(AI) işe alım ve personel faydalarının yönetimi gibi İK fonksiyonlarına dâhil
edilmesinin genel çalışanın deneyimini arttırabileceği ve geliştireceği inancına
sahiptir.
IBM’in 6000 yönetici üzerinde
yaptığı 2017’deki anketine göre ‘’Uzmanlığın
genişletilmesi; Bilişsel hesaplamanın, İK ve çalışan deneyimini ciddi şekilde etkilediğini
belirtiyor.’’ CEO’ların % 66’sı
bilişsel hesaplamanın, insan kaynakları
konusunda önemli bir değer yaratabileceğine inanıyor. İK yöneticilerinin yarısı
bilişsel hesaplamanın İK’nın temel boyutlarını dönüştürme gücüne sahip olduğunu
kabul ettiklerini söyleyerek bunu destekliyorlar. İK yöneticilerinin % 54’ü
bilişsel hesaplamanın, İK organizasyonundaki kilit rolleri etkileyeceğine
inanıyor.
Yine de tabii bütün aşamalar
güllük gülistanlık değil! İnsan
Kaynakları Profesyonel Birliği (HRPA) 2017’de yaptığı ankete katılanların % 52’si,
işletmelerinin İK departmanında dijital
dönüşüm olgusunu ilk 5 yıl içinde kabul etmelerinin mümkün olmadığını
belirtiyor. %36’sı örgütlerinin Dijital
İK uygulaması için çok küçük olduğuna inanıyor. % 28’i ise üst düzey
liderliklerinin böyle bir teknolojiye ihtiyaç duymadığını belirtiyor.
Kişiselleştirilmiş Çalışan Deneyimleri
IBM yetkilileri, çalışmalarında
yapay zekânın bir çalışanın işe alım programına nasıl etki edeceğini tartıştılar.
Genellikle insanlarla tanışmak ve bilgi edinmek isteyen yeni çalışanlar nereye
gidecekleri bilemeyebilir. Komşu çalışma masasındaki arkadaşına bunu sorabilir.
Ama ya farklı bölümde çalışıyorlarsa?

Bilişsel Destekleyici Karar Verme
İşe alım süreçlerinde; çok az sayıda adayla mülakat yapılabildiği
için şirketin işe alım yaklaşımının yetersiz kaldığına dair bilgiler raporlanır.
Bilişsel çözümler, kuruluşların birden fazla veri kaynağından yararlanmalarına
yardımcı olabilir ve şirketlerin aday profillerini geliştirmelerine yardımcı
olacak yeni fikirleri ortaya çıkarabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder