
Bir çalışanın yetkin olarak
nitelendirilebilmesi için, görev ve sorumluluklarını başarılı bir biçimde
yerine getirebilmesi gerekir. Teknik bilgi, yetkinliğin önemli bir parçası olsa
da, kavramı tek başına karşılamaz. Kişinin yetkinliğini iş performansı, sosyal
ilişkiler, kriz yönetimi ve sorun çözebilme yeteneği gibi unsurlar belirler.Dolayısıyla,
bu süreçlerin başarılı bir biçimde yürütülmesi personelin yetkinliğine
bağlıdır.
Son dönem araştırmalarına göre; işe alım
yöneticilerinin %58’i, adaylar arasındaki ince becerilerin olmayışının
şirket verimliliğini sınırlandırdığını kabul ediyor. Ancak sorun şu ki, kalan
tüm işe alım yöneticilerinin adayların ince becerilerini taramanın zor
olduğunu kabul etmesi. Maalesef iş yoğunluğunun içinde yapılan mülakatlar bu
yetkinlikleri ortaya çıkarmada yetersiz kalıyor.
LinkedIn, işe alım yetkililerinin ve yöneticilerinin
en çok önem verdiği 6 ince becerileri şöyle sıralamış; uyum, kültür uyumluluğu,
işbirlikçilik, liderlik, büyüme potansiyeli ve önceliklendirme becerileri.
Son dönemde yapılmış ve çok sayıda insan üzerinde test
edilmiş kişilik envanterleri ve sonuçları ile artık pozisyona uygun
yetkinlikleri belirlemek çok daha kolay. Hatta şirketinizin karakterini ortaya
koyabilir ve profilini belirleyebilir; böylece her yeni işe alımda bu profile
uygun adayları işe alabilirsiniz. Böylece hem maliyet avantajı ve hem de zaman
tasarrufu sağlayabilirsiniz.
Şirketin ayakta kalabilmesi ve başarılı olabilmesi için, ürün ve hizmet
satışından çok daha fazlasına odaklanmak gerekir. Öncelikle ürün ve hizmet
kalitesi, şirket içi organizasyona, iş bölümüne ve işbirliğine bağlıdır. Bu
neden ile “ şirketinizin kimyasını “ bozacak bir maceraya atılmayın.
İşletmeniz için eleman seçerken, insan kaynaklarına önem vermeniz,
adaylar arasından şirketinize değer katacağından emin olduğunuz kişileri
bulmanız gerekir. Çalışanınızın yetkinliği hem şirket içi işbirliğini
güçlendirecek hem de müşterilerinizin markanızdan memnun kalmasını
sağlayacaktır.
HumanRate Blog
Yorumlar
Yorum Gönder